Scopul
acestui cerc este formarea unor minți algoritmice,
cu putere de abstractizare.
Materia: ce vom învăța?
La acest cerc nu vom învăța doar informatică!
O gîndire algoritmică necesită mai multe elemente:
matematică, psihologie, sport, joacă, gîndire abstractă (probleme de logică).
Ca informatică vom încerca să atingem următoarele
subiecte, unele mai în detaliu, altele tangențial, cu mențiunea că aceasta este
doar o listă orientativă:
Nivel 1 (incepator)
- probleme de logică (dezvoltarea gîndirii abstracte)
- algoritmi, definiție, proprietăți
- scheme logice, programare structurată
- probleme cu structuri alternative
- probleme cu structuri repetitive
- definitii de bază: variabilă, contor, acumulator, steguleț, sentinelă
- analiza algoritmilor (timp de execuție și memorie ocupată)
- despre limbaje (mașină, asamblare, nivel înalt)
Nivel 2 (avansat)
- limbajul C++
- algoritmi fără șiruri
- algoritmi cu șiruri (dar fără vectori)
- algoritmi cu vectori (tablouri unidimensionale)
- algoritmi cu matrice (tablouri bidimensionale)
- matematică aplicată, "cărămizi" de bază (divizibilitate, primalitate, baze de numerație)
- aplicații ale matematicii in informatică: ecuația de gradul întîi și doi, calcule cu polinoame, calcule cu fracții, codul Gray, operații pe mulțimi, cmmdc/cmmmc, fibonacci, combinatorică
- căutare (căutare liniară, căutare binară, KMP, căutare cu funcții hash, arbori de căutare)
- structuri de date (vectori, heaps, liste, arbori, grafuri, functii hash si tabele hash)
Nivel 3
(foarte avansat)
- sortare (bubble sort, select sort, merge sort, sortare cu arbori de căutare, quicksort, radix sort, heapsort)
- arbori (reprezentari, parcurgeri, arbori binari, arbori binari de cautare, codul lui Pruffer)
- grafuri (reprezentari, parcurgeri, arbore minim de acoperire, distanta minima, sortare topologica, drum/ciclu eulerian, drum/ciclu hamiltonian, cuplaj)
- recursivitate
- tehnici de programare (greedy, divide et impera, backtracking, programare dinamica)
- baze ale geometriei analitice (sistemul cartezian, distanța euclidiană, distanța manhattan, segmente, arii)
- elemente de grafică pe calculator
- pregatire pentru concurs (psihologie, ce să facem și să nu facem, reguli)
- jocuri: tip puzzle, gen cubul rubik, turnurile din hanoi, nim, etc, precum și anumite jocuri pe calculator gen sokoban, lines, etc
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu